Slender Man egy arctalan, sápadt figura fekete öltönyben, valószerűtlenül hosszú és vékony végtagokkal (amihez néha csápok is jönnek). Nincsenek felismerhető arcvonásai, de olykor különböző alakokat képes ölteni. Elsődleges célpontjai a gyerekek, de minden emberi lény jó eséllyel súlyos traumát szenved el a puszta jelenlététől. Minél többet próbálunk kideríteni róla, annál valószínűbb, hogy felhívjuk magunkra a figyelmét, és másodpercek alatt képes hozzánk közel teleportálni, általában figyelmeztetés nélkül. Erdőkben és más, elhagyatott helyeken bukkan fel, a közelsége pedig tájékozódási zavart, paranoiás érzelmeket, tébolyt és alkalmanként orrvérzést eredményez. Képet vagy hangfelvételt rögzíteni róla az esetek túlnyomó többségében lehetetlen.


 

A karakter eredetéből adódóan történetét több különböző szerző szőtte tovább az első megjelenése óta. A legtöbben a Marble Hornets videósorozatban találkoztak vele először, melyet több mint 50 millióan néztek meg a YouTube-on, és negyedmillió feliratkozót vonzott. A sorozat egyben megalkotta a Slender Man szimbólumát, ami azóta számos, a karaktert felvonultató történetben is felbukkant. A rém története azonban egyetlen emberrel, és egy ártatlannak induló internetes vetélkedővel indult, melynek tétje az volt, hogy ki tudja megírni a legfrissebb, legrémisztőbb történetet...

 

 

Eredet

Slender Man története 2009. június 8-án indult, amikor teremtője, Eric "Victor Surge" Knudsen megosztott néhány Photoshop segítségével készített képet a Something Awful internetes fórumon egy paranormális képekről szóló verseny részeként. A többi indulóval ellentétben Knudsen rövid szövegek kíséretében mutatta be a képeket, melyekből rémisztő történet körvonalazódott ki egy alakról, aki gyermekeket rabol el, és arra kényszeríti őket, hogy a nevében gyilkosságokat kövessenek el. A többi felhasználó elkezdte mélyíteni ezt a háttérsztorit, így Slender Man villámgyorsan egy vírusként terjedő rémmese lett az interneten, önálló életre kelt történetei a legkülönbözőbb helyeken ütötték fel a fejüket.

 

 

Slender Man alakjában számtalan más horrorkarakter egyesül az irodalom és a szórakoztatóipar világából. Felismerhetők benne Lovecraft őrült kézjegyei, a rejtélyes Fekete ruhás ember történetei, olyan videojátékok, mint a Silent Hill vagy a Resident Evil, és Stephen King vagy William S. Burroughs munkássága is. Knudsen azt is elismerte, hogy Don Coscarelli 1979-es Agyrém (Phantasm) című filmjének Magas Férfi (Tall Man) nevű alakja is ihlető hatással volt rá, ahogy a Molyember (Mothman) legendája is. Ezen felül a Buffy, a vámpírok réme Gentlemen névre hallgató figurái, valamint a Charlton/DC képregényekből ismerős Question is eszünkbe juthatnak. (Knudsen írói álneve, a Victor Surge is valószínűleg Question egyik alteregója, Victor Sage előtti tisztelgés.)

 

 

Botrányok

Sajnálatos módon Slender Man akkor került legközelebb a hírnévhez, amikor egy valódi tragédia kapcsán merült fel a neve. 2014. május 31-én két 12 éves kislány rátámadt egy osztálytársukra Wisconsinban, és 19 késszúrást ejtett rajta. A Waukesha-késelés, mint később kiderült, a két kislány kísérlete volt arra, hogy lenyűgözzék Slender Mant, egyben megvédjék saját családjaikat a haragjától. (A Marble Hornets videosorozatban hangzott el először, hogy ilyen tettekkel lehet Slender Man szolgálatába állni.) A megtámadott lány szerencsére túlélte a támadást, de a rémisztő történetnek köszönhetően Slender Man minden címlapon feltűnt, és még Knudsen is kiadott egy közleményt, melyben azt írta, az együttérzése kinyilvánításán túl nem hajlandó nyilatkozni az ügyben. A történetből azóta az HBO dokumentumfilmet készített Slenderman: Az internet réme életre kel címmel.

A Waukesha-késelés óta több hasonló bűncselekményről is szóltak a hírek. 2014. júniusában egy 13 éves lány szúrta le saját édesanyját, ugyanazon év szeptemberében egy 14 éves lány gyújtotta fel otthonát, 2015-ben pedig a Pine Ridge indiánrezervátumban egy öngyilkossági kísérletsorozat ihletőjeként merült fel Slender Man neve. (A helyi tradíciókból ismerős "öngyilkos lélek" afféle modern megfelelőjeként.)

Ben Drowned:

Elmesélem nektek egy fiatal srác sztoriját, akit csak úgy ismert mindenki, hogy "Jadusable". Egyszer kapott egy Nintendó 64-et. Jadusable boldog volt, mivel így játszhatott olyan játékokkal, mint kiskorában. Már azon a hétvégén elment vásárolni játékokat n'64 re. Sikeresen beszerzett egy Pokémon Stadium másolatot és egy Golden Eye másolatot. Azt mondta úgy érzi mintha 6. érzéke lenne, így mielőtt haza ment volna az utolsó háznál megállt, mivel felkeltette az érdeklődését (annál a háznál épp zsigvásár vagy mi volt). Egy asztal volt ott, pár szék és még pár cucc, amit én csak vackoknak neveznék. Oda ment az asztalhoz, és egy idős ember mosolygott rá kedvesen, majd köszönt neki. Felkeltette a figyelmét hogy az az ember az egyik szemére vak volt. Jadusable ekkor megkérdezte, hogy nincs-e eladó videó játéka. Az idős ember azt mondta megnézi hátul. Egy szürke tokos videó játékkal tért vissza. Semmi kép, semmi különös nem volt a tokon, csak annyi volt ráírva alkoholos filccel hogy "majora", Jadusable izgatottan meredt a játékra, majd megkérdezte az öreget, mennyit kér a dobozért. A férfi azt felelte, hogy ingyen odaadja, és azt is mondta, hogy az a játék egy kb. vele (mármint Jadusabléval) egy idős fiúé volt, aki már nem él ott... Jadusable megköszönte az öregnek, aki azt mondta:
- Akkor viszlát!
Jadusable haza ment, és berakta a játékot a gépébe, látta hogy csak egy mentett játék van "BEN" néven. Ekkor leesett neki hogy az öreg nem azt mondta hogy "Akkor viszlát" hanem azt, hogy "Viszlát Ben!"
A mi kedves Majora's mask playerünk kíváncsiságból belépett a mentett játékba, de aki elkezdte játszani sosem fejezte be, ígyhát inkább kilépett abból a játékból és csinált egy "Link" nevűt, majd játszani kezdett... De a játékon belül Linknek és BEN-nek is nevezték a szereplőket... Ő azt hitte, hogy csak valami bug vagy valami ilyesmi. Elment kitörölni a BEN nevű mentett játékot, de ott ahol a mentett játékoknak lenniük kellene, csak egy fehér képernyő jelent meg... Szóval aznapra abbahagyta a játékot...
Majd később újból játszani kezdett, elkezdte csinálni azt az utolsó napi glichet... ami arról szólt, hogy mielőtt az órája a nullára érne beszéljen a csillagásszal és nézzen bele a teleszkópba... Ha jól megcsináltad az időmérő óra eltűnik és újabb napot kapsz a folytatáshoz... Ő azt hitte hogy elsőre sikerült neki, és mikor felnézett a teleszkópból a csillagász helyett a Skull kid nézett vele farkasszemet, majd utolsó Majorás szobában találta magát. Akár merre nézett Skull kid mindig előtte volt, és meredten nézte anélkül hogy bármit is mondana... Skull kid szinte sosem jelenik meg ott, így azt hitte ez is valami bug és épp lenyomta volna a "reset" gombot amikor egy olyan feliratot látott, hogy: "Nem vagy biztos a miértben, de van egy mentett játékod."
"az a vonal pott in-es... szóval semmi keresnivalója ott... "gondolta, majd később megjelent egy üzenet: "El akarsz menni a főnök templom őrségéhez? Igen/nem."
Jadusable tétovázott egy darabig, majd úgy döntött, hogy igen... A képernyő újból fehér lett és hamar megjelent az az üzenet hogy: "Egy új nap reggele." Ekkor clock town egyik fura verziójába lett elteleportálva. Nem voltak ott lakosok, és a "Healing song" fordított verziója ment...
05:30 Nem tudni miért... De valami arra sarkalta hogy folytassa a játékot. Belépett a medence zónájába... Majd mikor ez megtörtént... Ott volt Link szobra (Azaz BEN)..."De perverz arckifejezése van" Onnantól kezdve, nem tudta lerázni magáról. Bárhova ment a szobor követte... Mögötte ment... Hát jó... Skull kidnek nincsenek mozdulatai, de ennek voltak, és elég egyszerűen megölte Link-et ... Jadusable 3-szor próbálkozott, de a 3 próbálkozás ugyanazzal végződött... Link halálával... Ekkor a játék úgy tett mintha adatokat raktározna el, csak hogy ennek következtében egyre többször játszotta le Link halálát, de most egy üzenet is társult a lejátszáshoz: "Egy kegyetlen sorssal találkoztál, nincs igazam?"
Visszatérve a kezdőlapra felfedezte hogy a Link nevű mentett játék már nem létezik, helyette van egy :"YOUR TURN" nevű. Belépett abba a játékba majd megint az óra toronyban találta magát Skull kiddel aki fölötte lebegett... Úgy döntötte lenyomja a "reset" gombot. Ezek után a "YOUR TURN" nevű játék alatt volt egy "BEN" nevű is. A játék amit a legelején törölt visszatért... Gyorsan kikapcsolta a játékot majd aludni ment. Egész este zengett a fejében a játék zenéjének fordított verziója... Másnap elment meglátogatni az öreget aki neki ajándékozta a játékot, de senki sem volt otthon, és az ablakba egy tábla volt kirakva. Az volt ráírva, hogy: "ELADÓ".
Később haza ment, és úgy döntött,hogy megosztja a világgal youtube-on keresztül amit megélt a játékban.
A legjobban eltávolodott a játéktól, ahogy csak tudott. Majd elment megint meglátogatni az öreget, de megint talált senkit. Egy szomszéd megkérdezte, hogy keres-e valakit. Ő azt felelte hogy az öreget, de a szomszéd csak annyit tudott mondani, hogy elköltözött. Így Jadusable megkérdezte hogy vannak e az embernek rokonai. A szomszéd azt felelte, hogy nincsenek...mind meghaltak. Ekkor Jadusable letámadta a szomszédot egy kérdéssel : "Ki volt Ben?" A szomszéd csak annyit mondott, hogy egy fiú volt aki mások miatt balesetben meghalt (a folyóba dobták). De többet nem mondott... Haza ment játszani, de újból csak ezt két játékot találta: "YOUR TURN" és "BEN"... A játék mintha súgott volna neki dolgokat... Bent is megemlítette... Napokig nem írt. Végül az egyik osztálytársa megírta a blogjában, hogy Jadusablenak semmi baja. Jadusable pont ezek után írt, hogy ez az utolsó dolog amit megoszt a nagyvilággal és, hogy a videóiban vannak tippek is... Ezek után utána nézett az öregnek... de semmi...
Egy új web oldal indult a neten, a Cleverbot. Jadusable belépett az oldalra. Olyan volt, mint egy chatszoba ahol olyan válaszokat kapsz amik már alapból bevannak programozva. És következzen a beszélgetés egy fontos részlete:
Jadusable: "Ki vagy te, és hogy tudod irányítani a gépem?"
Cleverbot: "Hogy ki vagyok?"
J': "Jah igen... te csak egy 'bot vagy..."
'bot: "Biztos vagy benne?"
J': "Ne csesztesd a gépem!"
'bot: "Én vagyok a számítógéped!"
J': "Milyen szép story... mindjárt felhívom dps-t... rossz áldozatot szemeltél ki!"
'bot: "Újból meg kell várnom hogy játssz azzal a játékkal?"
J': "Mivan?"
'bot: "Az a játék..."
J': "Majora's mask?"
'bot: "Igen!"
J': "Honnan tudod ezt?"
'bot: "Miért?"
J': "Mit miért?"
'bot: "Én csináltam..."
J': "Mit csináltál?"
'bot: "Játszottam veled..."
J': "Mi a fene?"
'bot: "Csak nem megijesztettelek?"
J': "Ki a franc vagy?"
'bot: "Ben..."
J': "A szobor? Te most a gépemben vagy?"
'bot: "Igen."
J: "Azt hogy?"
'bot: "Te raktál bele..."
Jadusable már nagyon meg volt ijedve... De tovább beszélt Bennel a cleverboton keresztül. És megtudta, hogy Ben különleges, és tud segíteni neki a játékban meg azt, hogy bentragadt a játékban, és szabad akar lenni... Jadusablét újból hívta Ben, de most figyelmen kívül hagyta. A Link szobor kezdett olyan helyeken is megjelenni ahol nem kéne neki... Ben megváltoztatta J videóit, hogy csak azok a dolgok szerepeljenek benne amik vele kapcsolatosak. Egy éjszaka Jadusable azt álmodta, hogy ő a szobor. Sírva és sikítozva ébredt. Másnap elment arra a helyre ahol, mint később megtudta Ben megfulladt.
Jadusable a Majora's mask 5. Napjához ért... Nem bírta tovább: fogta a játékot elégette majd a laptopját szétverte... remélve hogy soha többé nem hall semmit Ben felől...
 
Laughing Jack:
Egy nő a kisfiával egy külvárosi házban lakott. Mivel a gyerek elég visszahúzódó volt, nem igazán voltak barátai, viszont nagy volt a képzelőereje, ezért jól eljátszott egyedül is. Egyszer az anyja azt hallotta, hogy valakivel beszélget a kertben, de amikor kiment hozzá, nem volt ott senki a fiún kívül. Amikor eljött az ebédidő, evés közben megkérdezte a gyerektől, hogy kivel beszélt. A kisfiú azt mondta, hogy a férfit Laughing Jacknek hívják, és egy cirkuszban dolgozik bohócként. Az anyja azt hitte, hogy csak egy átlagos képzeletbeli barát, ezért normálisnak címkézte a dolgot. Este a nőnek rémálma volt. Egy elhagyott és groteszk vidámparkban bolyongott. Meghallott egy zenét, ami a cirkuszhoz vonzotta. Bent, a porondon kívül semmi sem volt megvilágítva aztán a zene abbamaradt. Minden lámpa felkapcsolt. Beteg módon megcsonkított gyerekek közeledtek felé, akik aztán megtámadták. Mindeközben pedig röhögést hallott a háttérből.
Másnap kiküldte a gyereket az udvarra játszani, mert aludni szeretett volna. Amint felébredt, kinézett az udvarra, de nem találta a fiút. Elkezdte keresni, majd a ház előtti járdán ülve talált rá. A gyerek kezében egy cukorka volt. A fiú azt mondta, Jack-től kapta. Aznap korán lefeküdtek, de az éjszaka közepén felébredt valami hangos zajra, ezért lement a konyhába ahol a kutyájuk fel volt akasztva a lámpára. Meghallotta, hogy a gyerek sikítozik, ezért felrohant hozzá. Az egész szoba fel volt forgatva és a gyerek az ágyában sírt. Amikor kijöttek a rendőrök azt állították, betörő volt. Másnap a nő előkereste a babamonitort és a szobájukba tette, majd felrakta az éjjeliszekrényre a legnagyobb konyhakésüket. Éjszaka nyögést hallott, aztán azt az álombéli nevetést, ezért felkapta a kést és átrohant a gyerekhez. Először belelépett valami sűrű, meleg dologba, aztán amikor felkapcsolta a villanyt, meglátta a fiút a falon lógva, megcsonkítva, de még életben volt. Odarohant, viszont akkor megjelent mögötte Jack, aki aztán a fiú és a nő közé "lebegett". A nő le akarta szúrni, de Jack füstté vált és a kés a kisfiú szívében állt meg. A rendőrség elvitte a nőt, de persze nem hitték el neki a történteket, így egy tébolydába került, ahol semmi más baja nem volt többé, csak az az egy dolog, hogy folyamatosan hallja azt a vidámparki dalt...
 
A Figyelő:
A Figyelő története rémisztő mesének is beillik. Egy olyan lényről szól, amely bámulja, vizslatja az embereket, miközben alszanak, s ha felébrednek, megöli őket. Senki nem tudja igazán, hogy valóban létezik-e a lény, vagy csupán városi legenda az egész, esetleg egy szellemtörténet. Mindenesetre 2003 nyarán az Egyesült Államok északkeleti részén egy furcsa, emberszerű lény vált a médiaérdeklődés középpontjává. Bár nem sok idő telt el azóta, a lénnyel kapcsolatos beszámolók, bizonyítékok, sorra eltűntek vagy megsemmisültek. A szemtanúk ennek ellenére kitartanak a bizarr találkozásokról szóló történetek mellett. A legszélsőségesebb érzelmeket vonultatják fel, a mély félelemtől és kényelmetlen érzésektől kezdve... Bár a publikált feljegyzések csak egy ideig váltottak ki érdeklődést, az emlékek erősek maradtak az érintett embereknél, akik közül sokan, még ma is keresik a válaszokat. 2006-ra közel két tucat dokumentum gyűlt össze, és kiderült, hogy egészen a 12. századtól napjainkig kerültek elő feljegyzések hasonló élményekről, mégpedig négy kontinenst átívelve. A történetek többnyire minden esetben azonosak.
 
Íme, egy búcsúlevél 1964-ből: „Mielőtt befejezem az életem, szükségesnek érzem leírni, miféle bűntudat vagy fájdalom vezetett erre a cselekedetre. Ezért senki más nem felelős, csakis Ő. Egyszer arra ébredtem, hogy érzem a jelenlétét… és egyszer, amikor megébredtem, láttam a teste körvonalait. Máskor arra ébredtem, hogy hallom a hangját és belenéztem a szemeibe. Nem tudok félelem nélkül elaludni amiatt, mire ébredek legközelebb. Nem akarok többé felébredni! Viszontlátásra!”
 
A Molyember:
A jelenség 1966 novemberétől következő év decemberéig tartott. A legtöbb leírás szerint egy fej (valószínűbb, hogy inkább csak nyak) nélküli, szárnyas lényről van szó, hatalmas vörös szempárral. 
A lénnyel való első találkozás 1966. november 12-én történt. A Nyugat-Virginiai Clendenini temetőben öt sírásó munka közben látta a Molyembert. Állításuk szerint egy vörös szemű, szárnyas ember volt, aki a fák közül jött elő, és elrepült a fejük felett. 
November 15-én két fiatal Point Pleasanti házaspár, Roger és Linda Scarberry, valamint Steve és Mary Mallette esti autózásra indultak Scarberryék kocsijával. Útjuk során beléptek a Nyugat-Virginiai Fegyvergyár területére, ami a második világháború idején TNT gyárként funkcionált. A létesítmény hét kilométerrel Point Pleasant mellett található, a 10 km2 területű McClintic erdőség területén. A gyár mellett álló régi generátor mellett parkoltak le, az árnyékok közt ugyanis felfigyeltek egy vörös szempárra. Amit találtak, az valósággal sokkolta őket. Roger Scarberry leírása alapján a lény úgy nézett ki, mint egy ember, de sokkal nagyobb volt, körülbelül hat és fél láb magas, és hatalmas szárnyai voltak a hátán. A Molyember végigüldözte őket a 62-es főúton. A Mason megyei Millard Halstead képviselőhöz hajtottak. Halstead ismerte a párokat, nem kételkedett szavahihetőségükben. Kérésükre visszament velük a TNT gyárhoz, ám nem találta nyomát a szörnynek. 
A következő éjjel, november 16-án Mr. és Mrs. Raymond Wamsley Mrs. Marcella Bennett és Teena nevű lánya társaságában barátaikhoz, Mr. és Mrs. Ralph Thomashoz utaztak, akik a TNT gyár közelében laktak. Mivel nem találták otthon Thomasékat visszafordultak a kocsihoz. Az autó mögött egy furcsa alak feküdt. Szürke, szőrös teste volt, és vörös szemei. Wamsley felesége felhívta a rendőrséget is. 
November 24-én négy ember látta a Molyembert a TNT gyár közelében repkedni.
Másnap reggel, 25-én Thomas Ury a 62-es fűúton vezetett egyedül, északra a TNT gyártól, mikor is egy szárnyas alakot látott repülni.
November 26-án Mrs. Ruth Foster, a Nyugat-Virginiai Charlestonból látta a lényt, ami a pázsiton álldogált. 
Másnap reggel Mansonban kergetett meg egy fiatal nőt, éjjel pedig St. Albansban két gyermeket.
Legközelebb 1967. január 11-én tűnt fel ismét.
Néhányan látni vélték a Silver Bridge híd összeomlásánál is, és a helyi legenda szerint a Molyember felelős a katasztrófáért. A híd 1967. december 15-én omlott az Ohio folyóba, 46 ember halálát okozva.
Egyes emberek állítják, hogy kapcsolatba kerültek a Molyemberrel, és az megjósolta a közelgő katasztrófát, ám kétséges a szavahihetőségük. Az ezekhez hasonló beszámolók miatt aztán megindult az emberek fantáziája, sokan ufókról, idegenekről, és fekete öltönyös emberekről kezdtek beszélni. A parapszichológusok, és ufó hívők meggyőződése, hogy a Molyember egy földönkívüli eredetű lény, aki megjósolja a jövőt. A kriptozoológusok egyhangú véleménye szerint viszont valószínűbb, hogy egy eddig ismeretlen madárfajról lehet szó, talán az indián mitológiákból ismert viharmadár egy képviselője.